Protozoa Penyebab Cirit-Birit

CUKUP menakutkan apabila parasit halus menjadikan tubuh manusia sebagai perumah tanpa kita disedari.

Jika dahulu masyarakat sering didedahkan dengan bahaya cacing tularan tanah seperti cacing gelang, cacing cambuk, cacing kait dan cacing benang, kini jangkitan protozoa juga tidak harus dipandang ringan.

Malah, bagi mereka yang mempunyai sistem pertahanan badan yang lemah, kehadiran parasit daripada pelbagai jenis terutama protozoa menjadikan keadaan lebih serius.

Menurut Pakar Parasitologi dan Kesihatan Masyarakat Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof. Datin Dr. Norhayati Moktar, perkara ini bukan sesuatu yang baru dalam penyelidikan berkaitan parasit yang menjadi ancaman kepada kesihatan manusia.

“Bagi pesakit AIDS atau kanser yang sedang menjalani rawatan kimoterapi, kebarangkalian untuk dijangkiti parasit usus adalah agak tinggi,” katanya.

SELAIN usus besar, hati, limpa dan paru-paru sering menjadi perumah parasit jangkitan usus.

Protozoa pembunuh

Jelas Norhayati, infeksi protozoa terhadap golongan yang mempunyai sistem imun badan lemah dikenali melalui simptom cirit-birit berpanjangan, hilang selera makan dan turun berat badan.

Jelasnya, protozoa usus daripada jenis koksidia seperti Cryptosporidium parvum dan Isospora belli serta kumpulan mikrosporida usus menjadi penyebab utama cirit-birit berpanjangan.

Norhayati juga menjelaskan, secara amnya, infeksi parasit usus sering ditemui dalam masyarakat namun penghidapnya tidak mempunyai gejala yang jelas.

“Oleh itu, kes-kes jangkitan ini jarang dikesan di pusat kesihatan dan hospital.

“Keadaan ini amat berbeza dengan jangkitan yang disebabkan oleh bakteria atau virus seperti H1N1, di mana pesakit menunjukkan gejala,” jelasnya yang turut menyatakan infeksi ini melibatkan protozoa dan cacing tularan tanah (STH).

Hasil kajian mendapati hampir 80 peratus jangkitan usus ini menular secara senyap kerana tiada gejala khusus.

Ujarnya, meskipun Malaysia merupakan negara membangun, masalah jangkitan parasit usus masih membelenggu penduduk di beberapa kawasan.

Disebabkan sebaran parasit ini menular melalui makanan dan air yang tercemar dengan najis manusia, taburan penyakit lebih banyak ditemui di kalangan penduduk yang tinggal di pedalaman yang tidak mempunyai sistem pembuangan najis yang baik serta bekalan air bersih seperti air sungai.

Ganggu tumbesaran

Tambah beliau, infeksi protozoa usus terutama Giardia intestinalis boleh mengganggu tumbesaran kanak-kanak.

Jelasnya, terdapat beberapa mekanisme bagaimana parasit usus menyebabkan mulnutrisi terhadap kanak-kanak malah golongan dewasa.

“Selain mengganggu sistem penghadaman dan penyerapan makanan, pesakit juga akan mengalami ciri-birit yang kronik, muntah dan sakit di bahagian abdomen.

“Kesan-kesan ini akan menyebabkan pertumbuhan dan perkembagan fizikal dan mental kanak-kanak terbantut,” katanya

Dalam pada itu, kawalan dan pencegahan infeksi parasit usus mungkin memerlukan pendekatan yang baru kerana kajian terbaru membuktikan sumber infeksi protozoa spesies Giardia intestinalis bukan saja daripada manusia ke manusia tetapi melalui anjing dan roden.

“Walaupun jangkitan parasit usus ini mempunyai kadar kematian yang rendah dan jarang diperkatakan umum, kawalan dan pencegahan harus dipertingkatkan kerana ia mampu mengganggu kualiti hidup seseorang,” ujarnya.

Sumber dari kosmo..


Minyak Kelapa Dara

Difinasi Minyak Kelapa Dara

Minyak kelapa dara bermaksud, minyak yang dikeluarkan dari buah kelapa cukup matang melalui proses khas dengan tidak merosakkan struktur asal atau khasiat semulajadi minyak kelapa yang terdapat di dalam buah kelapa tersebut.

MINYAK KELAPA DARA ASLI (PURE) –VCOP
Diproses secara semulajadi tanpa haba dan kimia lain. Terdapat sekurang-kurangnya 9 jenis asid lemak (Medium Chain Fatty Acids) iaitu asid caproic, caprylic, capric, lauric, myristic, stearic, oleic dan linoleic. Kajian sains menunjukkan ianya amat berguna untuk kesihatan manusia sama ada bayi, kanak-kanak, dewasa warga tua lelaki atau wanita. Sesuai diminum, disapu pada kulit seluruh badan, boleh dijadikan minyak rambut atau boleh digunakan semasa bersama hubungan suami isteri dengan melumurkannya ke seluruh badan.

KANDUNGAN:
100% - Minyak Kelapa Dara

Pada tahun 1966, seorang penyelidik yang merupakan professor farmakologi dari Universiti Michigan telah membuat suatu penemuan besar yang mencungkil rahsia alam yang disimpan oleh minyak kelapa dara.Beliau mendapati bahawa minyak kelapa dara berupaya membunuh virus, bakteria,kulat,dan parasit. Cuba anda bayangkan betapa besarnya makna penemuan ini kerana dengan bersifat anti virus, bakteria, kulat,dan parasit, minyak kelapa dara berupaya melawan atau menyembuh pelbagai penyakit...read more

Melihat kekuatan sifat minyak kelapa dara, pakar-pakar barat terus mencari kesan-kesan seterusnya yang boleh dilakukan oleh minyak kelapa dara ke atas pelbagai penyakit. Sekiranya berjaya, sudah pasti minyak kelapa dara di anggap sebagai keajaiban Tuhan yang paling bermakna untuk manusia sejagat.

Kajian-kajian dekad seterusnya telah mendapati bahawa minyak kelapa dara memberi pelbagai kesan positif seperti berikut :

  • Meningkat dan memperbaiki sistem pertahanan badan
  • Meningkat kadar metabolisma badan
  • Anti virus, bakteria, kulat dan parasit yang semulajadi
  • Anti oxida semulajadi
  • Meningkat fungsi kelenjar tairoid
  • Melindungi kesan sinaran ultra violet dalam cahaya matahari
  • Tidak meningkatkan kepekatan atau platelet darah
  • Meningkat penghadaman dan penyerapan khasiat makanan
  • Berupaya menurunkan berat badan
  • Meningkat pertumbuhan sel kulit, rambut dan badan manusia
  • Membekal sumber tenaga dengan cepat
  • Melembab dan melembutkan kulit
  • Mengurangkan kesan penuaan dan kedutan pada kulit
  • Mengurangkan kesan keracunan makanan
  • Membakar dan mengurangkan kolesterol dalam badan
  • Menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat
  • Mengurangkan risiko dan kesan penyakit jantung
  • Mengurangkan risiko dan kesan darah tinggi
  • Mengurangkan risiko dan kesan kencing manis
  • Mengurangkan risiko dan kesan batuk kering
  • Mengurangkan risiko dan kesan batuk biasa
  • Mengurangkan risiko dan kesan selsema dan resdung
  • Mengurangkan risiko dan kesan demam campak dan cacar air
Kanser...Penyakit Pembawa Maut
Sesungguhnya saya mendapati minyak kelapa dara benar-benar memiliki sifat antikarsinogenik ( antikanser )
Dr. Robert L.Wickremasinghe
(Peng.Bhg.Serologi, Inst. Penyelidikan Sri Langkar)


Testimoni : Kencing manis
Nama : En. Muhammad
Alamat : Sg. Tengar Utara, Sabak Bernam
Saya mengidap kencing manis yang agak teruk sehingga suntikan insulin juga tidak mampu mengurangkan penyakit saya. Lebih daripada itu, saya terpaksa menggunakan pampers kerana saya tidak sedar dan tidak terasa setiap kali ingin membuang air. Justeru itu, anak saya menyarankan agar saya mencuba produk Minyak Kelapa Dara Bio-Asli. Saya telah mengamalkan menelan kapsul Minyak Kelapa + Habbatus Sauda dengan sukatan 3 kali sehari. Alhamdulillah, setelah menggunakan produk ini, keadaan saya bertambah baik. Saya juga dapat menguruskan diri sendiri tanpa perlu memakai pampers lagi.

Maklumat Lanjut Disni

Kehebatan Malam Jumaat

Salam dan selamat sejahtera kepada pengunjung blog abangpower.blogspot.com tanpa anda siapalah sy..ok sy nak cerita sikit pasal kawan sy ni dah kawen 2TH tp isteri selalu ckp tak puas seks.

Kawan: Ayie camner nak buat seks lamo..?

Ayie : Bnyk cara2 nyo blajar senaman batin,teknik pernafasan,teknik urutan dan jln paling senang guna BRUTAL 31

Kawan : kalo guna produk x bahaya ke..? bleh tahan bape jam..?

Ayie : tak bahaya sbb produk drpd 100% herba dan ado KKM… sapu sekali je bleh tahan 10jam..

Kawan : wouu..!!! biarbetul yie…penat tu..

Ayie : ko kena la minum KKD utk keras, lasak dan ghairah owang umah pun leh minum kalo dio ghairah cpt la klimak. Baru la dio leh klimak bnyk kali…eheheh best tak…

Kawan : ko ni betul ke…sampai cam tu….

Ayie ; Jgn bnyk tanya la nah ambil..Kawan sy tu ambil dan balik umah.malam tu jugak dio test ehehe..esknya cal sy.

Kawan ; bro memang best… aku smlm dah macam jd lelaki perkasa lak….ahahahahah

Isteri aku sampai tertidur kepenatan….ahahhahha…mableee bro….

pg esk lepas subuh dio mintak lg…peshh…..apalagi gua lanyak bro sapa MC hari tu….ahahaahaha

Dapatkan di sini

video

Bio Asli Ke Persidangan APEC


Hj Mohd Kordi Bin Sohor adalah Stokis Elit Bandar Baru Bangi merupakan upline & mentor blog kami jadi kenapa anda masih ragu2 tentang kami REGISTER FREE

Setinggi2 syabas di ucapkan kepada BIOASLI di atas kejayaan terpilih ke persidangan APEC di KOREA SELATAN..ini adalah 1 kejayaan besar di mana brand dan bisnes BIOASLI akan terkenal seluruh dunia!!!! rakyat malaysia yg dah menyertai bisnes ini anda sgt beruntung kerana ANDA adalah org terawal sblm bisnes ini meletop 1 dunia!!

APA ITU APEC??
Asia Pacific-Ekonomic Cooporation
(persidangan antarabangsa membincangkan hal2 tentang ekonomi asia pasifik)

APEC ONE VILLAGE ONE BRAND SEMINAR
Seoul, Korea

Kebaikan Hubungan Seks Untuk Kesihatan


Ramai mengetahui khasiat Tribulus Terrestris. Satu tumbuhan herba yang kini semakin popular sebagai bahan tambahan dalam pelbagai produk minuman. Tribulus Terrestris diambil untuk satu tujuan. Seks. Maklumat Lanjut Herba Tribulus Terrestris Klik Disini

video

Tahukan anda kebaikan seks daripada segi kesihatan?

Melakukan hubungan seks dapat membakar tenaga, meningkatkan edaran darah, mengurangkan kesakitan, menguatkan otot dan mencegah kemurungan dan akan nampak muda.

Dengan perasaan kasih sayang dan cinta, faedah hubungan seks akan meningkat dengan berganda. Dua puluh minit kepada lelaki umpama bermain golf dengan memikul beg sendiri atau bagi wanita umpama lebih dua puluh minit berjalan atau berbasikal saja. Malah ia boleh diumpama seperti bermain dua permainan tenis. Begitulah gambaran senaman atau pembakaran tenaga dalam badan hasil melakukan hubungan seks selama dua puluh minit.

Kajian yang dilakukan telah mengenal pasti, kepuasan atau Klimaks yang dicapai oleh lelaki atau wanita mampu mengurangkan atau menghilangkan rasa sakit. Maka alasan sakit kepala untuk mengelak seks tidak boleh digunakan lagi. Klimaks yang dicapai oleh wanita pula dapat menghindarkan kesakitan sakit bulan (Menstrual pain). Hormon hasil kepuasan dan klimaks (climax) mendatangkan banyak faedah kepada tubuh badan manusia.

Antaranya adalah proses penuaan dapat diperlahankan (awet muda) hasil hubungan seks yang memuaskan. Peningkatan aliran darah menjadikan kulit tegang dan ini melambatkan proses kedutan.

Terdapat juga kajian di US. wanita yang melakukan hubungan seks sekurangnya sekali seminggu akan mempunyai edaran haid yang tetap dan lancar, kurang masalah kesuburan dan proses putus haid yang mudah dan lancar. Perbandingan ini dibuat dengan wanita yang kurang hubungan seks atau tiada langsung.

Kepuasan dalam seks merupakan ubat penenang bagi mengurangkan tekanan. Tekanan dapat diredakan hasil hormon yang dirembeskan selepas mencapai klimaks.

TIPS JUTAWAN

Tengah Pening Nape Hari 2 Duit Masuk

Amalkan formula = 3T + 3T + 3T untuk memastikan anda berjaya.


Langkah 1 : 3 T = Target , Tekad & Tidak Malu

Target: Anda mesti meletakkan target pencapaian (pendapatan, penajaan, jualan).

Tekad : Tanamkan tekad yang sungguh-sunggh, membujur lalu melintang patah demi mencapai target anda.

Tidak Malu: Semestinya anda tidak malu (buang perasaan malu ) untuk membuat penajaan & jualan. Awas, perasaan malu adalah musuh nombor 1 kegagalan dalam perjalanan anda menuju puncak kejayaan.

Langkah 2 : 3T = Taja 5 , Tolong 5+25 & Tengok perkembangan.

Taja : Anda mesti menaja sekurang-kurangnya 5 orang

Tolong 5 + 25 : Tolong setiap Downline anda menaja 5 orang dan beri penjelasan akan kebaikan Plan Bioasli.

Tengok : Tengok dan berbincanglah dengan downline anda akan perkembangan mereka.

Langkah 3 : 3 T = Teknologi SMS, Internet & Web TV

Teknologi SMS : Gunakan sepenuhnya kemudahan sms untuk mendaftar & membuat penajaan.

Teknologi Internet : Belajarlah cara mengunakan internet & web ahli yang disediakan oleh bioasli untuk anda kerana ianya sangat berkesan untuk membuat penajaan dan membina network.

Teknologi Web TV : Syarikat telah menyediakan kemudahan web TV untuk anda memaparkan iklan klip video di web bioasli dan Youtube. Ianya adalah percuma dan disiarkan 24jam x selamanya.

Teknik Kurangkan Interest Kad Kredit




Adakah Anda :

1. Mempunyai Kad Kredit?
Jika Tidak, Jangan Baca
Jika Ya, Teruskan dengan point no.2

2. Setiap bulan dapat bayar penuh tak?
Jika Ya, Jangan Baca
Jika Tidak, Teruskan dengan point no.3

3. Rasa-rasa ahmad mengkategorikan diri ahmad mempunyai masalah hutang yang teruk tak?
Jika Tidak, Jangan Baca
Jika Ya, Cuba tengok link di bawah nie:

KLIK SINI

Jika anda ada perancangan untuk menstrukturkan semula hutang kad kredit nie dengan
lebih lanjut, klik di bawah:

MASUK SINI

Thanks..jumpa lagi.

TIPS OLEH DATO’ DR FADZILLAH KAMSAH



TIPS DIPETIK DARI KURSUS IBUBAPA SEBAGAI MOTIVATOR OLEH DATO’ DR FADZILLAH KAMSAH YANG DISERTAI OLEH AHLI PERSATUAN KAKITANGAN ISLAM JOHOR PADA 20.02.2010

1) Dirikan solat dan banyakkan berdo’a – Ini adalah salah satu kaedah yang sungguh berkesan. Semasa berdo’a turut katakan “Ya,Allah jadikan hatiku bersih” dan digalakkan doa 12 pintu.

2) Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100 X sebelum tidur setiap hari, Ini merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan semua perkara kebaikan.


3) Solat taubat dan solat istikharah bila ada keperluan– Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan menenangkan minda.


4) Membaca Al-Quran – Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa, penyembuh, penenang, terapi. Sekurang-kurangnya bacalah “Qulhu-allah” sebanyak 3X.


5) Bermaaf-maafan sesama kawan dan pasangan setiap hari – Semasa meminta maaf perlu sebutkan. Kita mungkin tidak boleh mohon maaf kepada semua manusia tetapi kita berupaya untuk memaafkan semua orang. Cara ini mengurangkan beban emosi dan kita akan lebih ceria pada setiap hari.


6) Bisikan kepada diri perkara yang positif – Jangan sesekali mengkritik, kutuk diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. katakan lah “Aku sebenarnya……(perkara yang elok-elok belaka) dan ini boleh boleh dipraktikkan kepada anak-anak.


7) Program minda/cuci minda – Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati “Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif”. Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya.


8) Cuba ingat tentang mati (Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan, tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila-bila masa).


9) Untuk mencuci hati antara aktiviti terbaik adalah dengan mencuci tandas. Mengikut sesetengah pendapat ianya dapat membasuh kesombongan pada hati.



10) Peluk pasangan setiap hari sekurang-kuranya 3 kali dalam tempoh 10 saat . Jangan lama sangat dikhuatiri kita tidak terpaksa ambil cuti kecemasan (ada faham).


11) Berkata-kata/menasihat anak kita pada waktu yang sesuai di dalam membentuk jiwa dan ruhaninya. Waktu yang digalakkan (teachable moments) adalah seperti berikut:-;

· Sebelum tidur

· Semasa tidur

· Selepas tidur

· Selepas riadah

· Selepas solat

· Selepas mandi air suam


12) Memberi arahan yang jelas kepada anak-anak seperti “ Nak, solat jangan ditinggalkan ” dan bukannya “ Nak, jadilah anak yang cemerlang ” (umum).

13) Ibu bapa kena imbangkan emosi keluarga, sekiranya bapa memarahi anak, si ibu perlu memujuk anak dan beri rasional kenapa ayah marah.

14) Jangan galakkan anak menjadi artis/penyanyi walaupun berbakat (tidak dijelaskan kenapa rasanya kita dah faham).

15) Elakkan dan jangan sekali-kali menyebut perkataan yang negatif kepada anak kerana doa ibu bapa adalah makbul.

16) Jangan risau anak tidak mendengar kata kita, tapi risaulah kerana anak-anak melihat perbuatan kita dan mencontohinya.

17) Setiap kali balik ke rumah ucapkan Basmallah 3x dan beri salam serta senyum. Pastikan suami dalam keadaan positif semasa pulang ke rumah walaupun penat bekerja. Kaum Bapa bantulah isteri membuat kerja-kerja rumah.

18) Makan dan minumlah serta buatlah sesuatu dengan tangan kanan kerana ada 18 enzim yang baik ada pada tangan kanan manakala pada tangan kiri ada 81 enzim yang menjadi anti bakteria dan sesuai untuk aktiviti mencuci qubul dan dubur. (sesungguhnya syaitan makan dengan tangan kiri)

19) Amalkan membuang hadas besar dengan menyengetkan badan ke arah kiri dan memegang kepala dengan tangan kanan. Ini akan memudahkan lawas serta mengelakkan penyakit buasir.

20) Makan buah dahulu sebelum makan nasi supaya semua vitamin dalam buah tidak hilang!!!

21) Untuk lelaki jangan amalkan kencing berdiri (sesungguhnya syaitan itu kencing berdiri) kerana banyak keburukan seperti mendatangkan penyakit seperti ED dan sbgnya.

22) Hormatinya buku sebagai guru/ilmu jangan dicampak-campak atau tidak dijaga. Apatah lagi sekiranya kitab-kitab ilmu.

23) Amalkan bismillah lima banyak khasiatnya (lanjutan kena berguru dengan Hj Afandi).

24) Tarikh lahir boleh mencerminkan peribadi walaupun bukan 100% tepat. Anak-anak yang lahir pada 18 hb hingga 23 hb pada kebiasaanya lebih berupaya menjadi cemerlang atau boleh upaya juga menjadi sebaliknya terpulang kepada didikannya.

25) Anak kedua lebih berdikari dan biasanya agak tersisih dalam hiraki keluarga.

26) Amalkan tidur mengiring ke kanan.

27) Menyebutkan Hadis Qudsi “ Allah bertindak sepertimana yang difikirkan oleh hambanya”. Jadi kena sentiasa positif.

28) Ransang anak-anak dengan kata-kata positif sejak dalam kandungan lagi.

29) Ransang anak-anak semasa mereka bayi dan seterusnya sehingga dewasa. Apabila dewasa beri kebebasan kepada anak untuk memberi pendapat dan membuat pilihan.

30) Doa mempunyai kuasa yang hebat. “Doa itu senjata bagi orang mukmin”.

31) Ibubapa kena berubah terlebih dahulu baru boleh meransang perubahan pada keluarga.

32) Jangan mendera anak-anak, kerana anak-anak yang didera berkemungkinan besar akan mendera anaknya iaitu cucu kita.

33) Didik anak mengikut personaliti masing-masing, tidak boleh samakan semua cara kepada semua anak.

34) Orang yang berjaya apabila hari ini lebih baik dari semalam, orang yang rugi apabila hari ini sama dengan semalam dan orang yang celaka apabila hari ini lebih teruk dari semalam (hadis Nabi)


Virgin Coconut Oil

" Virgin Coconut Oil has anti virus, anti fungus and anti natural parasites characteristics. It helps to control and overcome a variety of diseases and ailments "

Dr. John J. Kabara ( University Michigan-USA)

"Virgin Coconut Oil stands strong as the most salutary oil that you use. It contains abundance of beneficial nutrients and research treasures that are really valuable. Indeed I would really like you to include Virgin Coconut Oil as part of your daily nutrition intake"

Dr. Mark Atkinsion, Holistic Medical Physician
MBBBS Bsc(Hons) FRIPHH FCMA BETD SAC DIP


Virgin Coconut is the most salutary oil in the world "

Dr. Bruce Fife ( Doctor Naturopati - USA )

Definition of Virgin Coconut Oil
Virgin coconut oil means, oil extracted from well matured and fresh coconut through specialized process without damaging its natural structure or natural nutrition as they were present in their original state in the coconut

VIRGIN COCONUT OIL (PURE)

Processed by natural means without heat and other chemical. Discovered at least 9 type fatty acid (Medium Chain Fatty Acids) namely caproic, caprylic, capric, lauric, myristic, stearic, oleic and linoleic acid. Science study shows that it's very useful to human health either baby, children, men or women. Suitable to be consumed, applied to skin, can make brilliantine or can be used during sexual relationship by applying it to the whole body.

Register My Id ( zai4148 )

Malaysia

English

More about Virgin Coconut Oil ...





Tip Kurangkan Stress Di Tempat Kerja

Kita sering terleka dengan kerja yang kita buat sehingga kita sering menerima tekanan daripada kerja terbabit. Kita tidak seharusnya merasa tertekan dengan kerja yang diamanahkan kepada kita. Sebaliknya kita hendaklah bijak dalam mencari jalan untuk menghilangkan tekanan daripada kerja. Antara langkah-langkah yang boleh kita lakukan seperti:-

1.Membaca kisah lucu.
Membaca bahan lucu bukan hanya boleh membuatkan kita tertawa, tetapi ia juga mampu mengurangkan tekanan. Layari sahaja lman web yang mempunyi cerita lawak mahupun gambar yang boleh membuatkan anda terlupa seketika soal kerja. Namun, awas jangan sehingga terleka.

2.Berbual dengan teman sebelah.
Tidak salah jika sesekali kita berbual dengan teman sebelah meja mengenai topik umum mahupun soal politik semasa. Namun jangan pula isu tersebut menjadi sensitif hingga memberi tekanan kepada anda dan yang lebih penting jangan sehingga hubungan anda dengan teman anda terjejas.

3.Ke pantri atau kafe.
Anda boleh menjeguk sebentar ke pantri dan membuat sendiri minuman panas anda dan menghirupnya dengan perlahan. Ia akan membuatkan minda anda lebih tenang dan positif.

4.Ke tandas.
Bergerak sebentar dan jika anda tidak mempunyai destinasi singgah sebentar ke tandas. Ini kerana sepanjang perjalanan ke tandas anda akan menegur dengan rakan sepejabat dan segarkan diri dengan membasuh muka.

5.Berkunjung ke tempat baru.
Jika anda merasa terlalu tertekan, tinggalkan tugasan dan keluar daripada pejabat. Berkunjung ke tempat baru dapat mengurangkan tekanan dan kesegaran yang berbeza. Ia juga memberi inspirasi untuk tugasan yang sedang anda lakukan.

TIPS GHAIRAH SUAMI ISTERI


Pertanyaan yang sering dikeluh dan tidak pernah menemui titik noktahnya akan hal ini iaitu membangkitkan kembali ghairah asmara anda.
Banyak pasangan yang baru menikah mengebu-ngebu dengan hal yang satu ini.Tetapi setelah perkawinan berlangsung lama kadang-kadang kehidupan seksual suami dan isteri mengalami kemunduran atau tidak bergairah lagi dengan pasangannya masing-masing.Tidak semua suami isteri mengalaminya.Ada tips-tips untuk membangkitkan [...]

Kepuasan yang dirasakan pasangan suami isteri saat bersenggama dipengaruhi oleh beberapa faktor.

Pertama: Keinginan untuk melakukan senggama.

Kedua: Keadaan kesihatan badan seperti sakit, penat,atau letih serta kesibukan kerja, kurang tidur, banyak berfikir tentang hal-hal yang mengganggu konsentrasi untuk melakukan senggama.

Ketiga: Suasana tempat melakukan senggama yang kurang nyaman seperti banyak orang termasuk gangguan anak-anak.

Keempat: Tingkah laku suami yang terlalu egois dan kurang sabar.

Terakhir: Suami tidak melakukan rangsangan-rangsangan untuk menimbulkan perasaan seksual dengan mempergunakan alat-alat Bantu seperti minyak wangi dan cumbuan dari suami.

Oleh itu adalah disarankan agar anda mengikuti langkah-langkah berikut.

Langkah utama :

Ciuman kadang-kadang dianggap remeh oleh pasangan.Padahal dengan ciuman anda dapat membangkitkan ghairah anda kembali pada pasangan anda.

Langkah kedua:

Bercumbu-cumbuan satu sama lain.bercumbuan sebenarnya dapat membangkitkan gairah seks. Cumbuan dapat menyalurkan rasa berahi atau ghairah keluar tubuh, merangsang suatu emosi yang dahsyat. Wow siapa yang dapat menahannya? Cubalah melakukan cumbuan sekarang! tetapi pada yang sudah [ SAH ] ikatannya.

Langkah ketiga:
(pada pasangan yang sering berjauhan atau week end couple) tetapi pada pasangan yang sering bersama jika diusahakan begini ianya amat bagus sekali.

Kirimkanlah tulisan-tulisan yang seksi kepada pasangan anda.Tampalkan pada tempat-tempat tidak terduga oleh dia dan anda yakin pasangan anda dapat menemukannya misalnya letakkan di cermin, di kertas kerja pasangan anda.Kirimkan pada melalui email atau SMS .Lakarkan juga coretan yang memuji serta ucapan romantis anda padanya Anda akan melihat hasil yang menggembirakan.

Seringlah kirimkan kad ucapan indah buatnya tentu sekali pasangan anda berbunga riang seraya dengan perasaan yang tidak tertahan lagi ingin menemui anda..

Langkah keempat:

Cubalah lakukan posisi baru dalam melakukan asmara merupakan kunci perangsangan.Kebanyakan lelaki menyukai posisi wanita berada di atas,jadi sebagai wanita,anda dapat mencubanya.

Langkah kelima:

Godalah pasangan anda.Menggoda pasangan merupakan kesukaan para wanita, namun tidak begitu dengan lelaki. Anda dapat mencuba menggoda pasangan anda misalnya dengan menggelitiknya sampai tidak dapat menahannya.Kemudian hentikan, tunggu dan mulailah lagi.

Kenali bahagian berahi

Bagi wanita
organ seks bermula dari faraj,labia (bibir kemaluan).Sebenarnya bukan itu sahaja,ada lagi daerah lain iaitu bahagian belakang bermula dari pinggang hingga ke punggung.Keistimewaan daerah ini ialah kepekaan menerima rangsangan ghairah. Makin dekat dengan daerah faraj semakin pekalah daerah itu.

Daerah lain yang peka rangsangan ghairah ialah daerah berbentuk V didada yang dibentuk oleh kedua-dua puting dan kedua-dua payudara.

Ramai wanita mengeluh mereka tidak dapat mencapai kemuncak dengan posisi lelaki berada diatas badan wanita.

Sentuhan pada mulut dan usap jari tangannya dan boleh juga cuba posisi wanita diatas .

Bagi Lelaki

Wilayah peka lelaki hampir sama dengan wanita. Hanya,daerah lelaki bahagian perut dan punggung tidak terlalu peka jika dibandingkan wanita. Ghairah lelaki yang utama ialah di zakar dan telurnya.Bagi lelaki,payudara dan puting juga daerah yang membatu membangkitkan ghairah.

4- Segar tubuh sentiasa segar dan wangi memikat disini

Berikan dan lumurilah tubuh dengan aroma wangian yang digemari agar menambahkan lagi rangsangan berahi anda.

Lakukankanlah gerakkan ini kerana ia akan menyuntik emosi anda emosi ini adalah dari otak maka apabila pemikiran sihat ia akan melahirkan rasa ghairah untuk berhubungan badan.

Agar perasaan ghairah suami isteri tetap terpelihara ,ada banyak hal -hal kecil dan dianggap remeh .Anda renungkan kembali detik -detik indah yang pernah dilalui.Kemudian renungkan semula detik terakhir perkara itu dialami atau dinikmati, jika ternyata detik- detik indah itu tidak dapat lagi dibayangkan , maknanya perasaan ghairah anda terhadap pasangan bukan saja telah menurun tapi mungkin telah hilang sama sekali!

Perkara di atas perlu diperhatikan agar seorang isteri menikmati senggama yang dilakukan seperti apa yang anda harapkan. Dan tentang hormon sebagai penyebab kurangnya atau tidak timbulnya keinginan untuk bersenggama,biasanya terjadi pada yang telah berusia.

Ramai lelaki yang berasa rendah diri dan mengalami gangguan perasaan apabila mendapati diri mereka lemah tenaga batin. EJAKULASI adalah satu proses semulajadi bagi kaum lelaki di mana air mani terpancut keluar dari zakar hasil daripada tindak balas rangsangan atau stimulasi kepada zakar.

Bagaimanapun proses tersebut boleh dikawal untuk menyesuaikan keadaan dan ini hanya boleh dicapai dengan usaha sendiri serta dengan kerjasama isteri.

Pertanyaan yang paling banyak dilontarkan oleh lelaki adalah mengenai berapa sebenarnya ukuran penis/zakar yang normal. Anda perlu tahu bahwa masalah ukuran penis bukan menjadi tolok ukur kemampuan seks Anda.

Ukuran zakar tidak terlalu berperanan dalam hubungan seksual karena yang banyak berperan adalah faktor psikis dan kualiti ereksi.Jadi tidak perlu terlalu kerisauan untuk memperbesar ukuran penis dengan segala cara yang tidak jelas terbukti keberhasilannya,untuk mencapai kepuasan dalam hubungan seksual.

Anda tahu bahawa ukuran ideal zakar orang Asia adalah 8.5 cm sampai dengan 13 cm. Tapi diingatkan sekali lagi ukuran bukan jaminan kepuasan seks lelaki.

Banyak faktor yang menyebabkan kelemahan ini seperti makanan tidak seimbang,stress, kurang bersenam, kualiti kehidupan yang rendah, merokok dan kegunaan alkohol, kurang stamina, kurang tidur dan kesihatan yang lemah.

Jadi kepada lelaki yang mengalami masalah ejakulasi sama ada cepat keluar air mani, pancutan air mani pramatang atau lambat keluar air mani,masalah ini boleh diatasi tetapi lelaki tersebut dan isterinya perlu bersabar dan berusaha untuk mengatasi masalah ini.

Jika Anda Mengalami Masalah Pancut Awal Sila Melawat Disini
Jika Anda Mengalami Masalah Payudara Kecil Dan Ingin Mengetatkan Faraj Disini

Produk Wanita

Breast development is under the influence of female hormones. This is evident by the natural changes a woman experiences monthly as she goes through her cycle. The herbs in Thanyaporn Compound Pueraria Mirifica do not contain actual hormones; however, they do contain Phytoestrogens. Phytoestrogens are a group of substances found in plants that have estrogenic properties. Phytoestrogens, through their natural balance of female hormones, promote the development of glandular breast tissue.
Pueraria Mirifica Breast Enlargement Capsules
Major breakthrough in the Breast Enlargement industry -the Miracle of Science Pueraria Mirifica Breast Capsules-60 capsules/460mg Pueraria Mirifica Breast Capsule is an all-natural, herbal breast enhancement system that can increase the size of the breasts efficiently. Pueraria Mirifica Breast Capsule also could improve the nutritional support fo female body, and it will speed up the process of enhancing the breast with the Breast Serum/Spray/Cream or mask

What is Pueraria Mirifica?
Pueraria Mirifica is endemic species found mainly in the northern and western part of and has local name as "White Kwao Krua". The enlarge underground tuber accumulate "phytoestrogens" comprising isoflavone. In addition to miroestrol and deoxymiroestrol, Pueraria mirifica also contains other chemicals that belong to isoflavone and coumestran groups of phytoestrogens, e.g., Genistein, Daidzein, Daidzin, Genistin, and Coumestrol that are usually found in soybeans. However, the estrogenic activity of Pueraria mirifica is much more potent than that of soy isoflavones.
Pueraria Mirifica Breast Enlargement Capsules

Specifications:

Help breast enlargement
Serve as a anti-wrinkle agent
Increase energy and vigor, more
Serve as the "fountain of youth"

Breast Enlargement terbukti berkesan menegang,memejal dan membesarkan buah dada.Mengandungi 60 kapsul dan untuk pemakanan selama 2 bulan.Ia adalah persediaan semulajadi dan berkesan bagi wanita yang mempunyai buah dada kecil dan tidak tegang.Suami anda akan tersenyum puas melihat buah dada yang besar dan tegang.Hadiahkan pada isteri dan lihat hasilnya.Alami kehebatannya sekarang.

Vimax Pills

Berita baik untuk pelanggan dan pengguna vimax. Mulai march hingga ogos 2010. Setiap belian vimax akan berpeluang mendapat hadiah satu handphone nokia E72 secara percuma setiap bulan mulai Mac hingga ogos 2010.

Cabutan dan pemenang akan diketahui setiap bulan. Oleh itu setiap bulan akan ada pemenang yang akan dapat memenangi hadiah Nokia E72

Wah berbaloi-baloi bukan!. Oleh itu beli vimax sekarang dan anda layak menyerta peraduan ini. Hanya sticker hologram yang saha sahaja diterima.
Moralnya beli vimax yang mempunyai sticker hologram sahaja untuk memenangi hadiah E72 Nokia setiap bulan.

Pengumuman

"Sebagai sebahagian daripada usaha berterusan Pillsexpert untuk menangani gejala produk tiruan Vimax, batch terkini produk Vimax (enlargement pills) didatangkan di dalam botol berkapasiti 80cc dengan lot no 7483B EXP : DE12. Label, hologram Myidaman dan cap seal masih sama. Lot no sebelum ini iaitu Lot: 7412 EXP: JL12 (berkapasiti 100cc) masih sah dan masih berada di dalam pasaran. Pastikan setiap produk Vimax yang dibeli mempunyai ciri hologram Myidaman. Harap maklum.".

Peraduan Hanya Sah Kepada Pelanggan Kuasaphero.com shj.

Untuk Dapatkan Borang Peraduan sila email ke : kuasaphero@gmail.com
sila email maklumat berikut: nama / no tel anda:

Ubat Kuat

Adakah anda pernah nampak iklan ditepi jalan yang mempromosikan Ubat Kuat? Ada yang memberi jaminan ubat kuat tersebut mempunyai sijil kesihatan serta suci dan halal bagi orang Muslim. Pernah kah anda cuba menghubungi penjual ubat kuat tersebut?

Sebenarnya mereka bukan sahaja ingin mempromosikan ubat kuat tersebut. Ini kerana mereka juga cuba mempromosikan bisnes sampingan mereka iaitu Tukang Urut Istimewa yang diimport khusus dari negara jiran iaitu Indonesia dan juga China.

Majalah Harmoni 1-15 Jun 2009 melaporkan pada tahun 2007, tiga lelaki dari Pulau Pinang telah membeli ubat kuat yang kononnya dihasilkan daripada zakar buaya di Chow Kit dengan harga RM50 bagi 20 kapsul. Salah seorang mangsa mendakwa telah mengalami kebas dan kejang badan selepas makan dua kapsul sebelum melakukan hubungan intim dengan isterinya. Manakala, seorang lagi terpaksa dirawat di hospital selama dua hari selepas makan ubat kuat tersebut.

Kenapa lelaki zaman sekarang begitu teruja untuk mendapatkan ubat kuat? Adakah mereka tidak cukup kuat sehingga perlukan sesuatu untuk menambahkan kehebatan di ranjang? Menurut Dr Ismail Tambi dalam Akhbar Kosmo, sikap kemaruk terhadap ubat kuat bukan sahaja dialami oleh lelaki berusia sebaliknya, ia turut membabitkan lelaki muda termasuklah golongan remaja.

Kebanyakan lelaki mengambilnya bukan sahaja untuk kepuasan diri sendiri malahan dijadikan lambang kekuatan dan kekuasaan si lelaki. Ini ditambah pula dengan kegiatan seks rambang yang melibatkan golongan muda sehingga mereka berlumba-lumba mendapatkan ubat kuat yang semakin berlambak di pasaran.

Menurut pengarang Majalah Harmoni, Nurul Huda Zulkifli, ramai yang tidak mengetahui dengan mengamalkan pengambilan ubat kuat boleh mengundang padah, iaitu mati pucuk atau Disfungsi Efektif. Malahan, bagi golongan muda yang mangambilnya tidak terkecuali daripada berdepan dengan risiko mati pucuk walaupun pada usia 20an.

Kajian juga menunjukkan bahawa, masalah seksual lelaki perlukan rawatan ZAKAR terlebih dahulu, bukannya dengan memakan UBAT KUAT dan terus bersama Isteri anda!!! Dengan memakan ubat kuat yang tidak diketahui kandungan dan bahan2 di dalamnya, boleh merosakkan sistem badan anda, terutama buah pinggang.

Buah Dada Besar

Apakah Anda ingin meningkatkan ukuran buah dada secara melalui operasi pembesaran buah dada, ada beberapa manfaat yang perlu dipertimbangkan. Sekarang jika anda tidak untuk operasi, tetapi masih ingin buah dada yang lebih besar, Anda dapat untuk memilih cara alam pembesaran buah dada. Yang ekonomi dan alam untuk pembesaran buah dada . Dapatkan Di sini

Kebanyakan wanita lebih suka pembesaran buah dada dibandingkan dengan operasi plastik. kami adalah yang pertama membuktikan pendekatan pembesaran buah dada. Maklumat Lanjut Di sini

Tubuh Wanita Yang Mengghairahkan Lelaki

1. Betis dan Lutut

Wanita yang apabila berjalan bergesel betis dan lututnya amat disukai lelaki, walaupun wanita ini tidak begitu menggoyang pinggulnya. Cara berjalan sebegini membayangkan bahawa faraj wanita itu kecil dan sempit, dan sempitnya faraj wanita menjadi kesukaan lelaki.

2. Pinggang

Lelaki lebih tertarik pada pinggang yang ramping kerana ianya mudah digoyang
sewaktu berjimak. Goyangan sewaktu jimak dilakukan oleh wanita, dayungan biasanya dilakukan oleh lelaki. Goyangan ini memberikan kenikmatan yang lebih tinggi kepada lelaki.

3. Pipi

Ciuman yang melazatkan penciumnya berada pada sasaran pipi yang licin, bersih dan halus, oleh kerana itu ramai lelaki lebih menyukai wanita yang berpipi licin.

4. Dada dan Payudara

Terdapat pertalian antara bidangnya dada wanita dengan payudaranya. Jika dadanya
bidang, maka payudaranya tidak begitu nyata bentuknya. Sekiranya dada kecil, payudara adalah lebih jelas bentuknya dan tampak membengkak dan naik. Keadaan
inilah yang menarik oerhatian lelaki.

Inginkan Payudara Besar Dapatkan Disini

5. Alis Mata

Sekiranya alis mata wanita halus tersusun rapi, ia dianggap sebagai kesukaan kaum
lelaki.

6. Dahi

Apabila dahi wanita luas, ia dianggap dahi yang sempurna oleh lelaki. Dahi wanita
adalah tempat di mana lelaki akan menemukan dahinya.

7. Bibir dan Lidah

Lelaki lebih menyukai bibir yang nipis dan lidah yang lonjong kerana ia dianggap
menikmati kucupan semasa istimta’ mahupun jimak. Pada zaman ini, kucupan lidah
lebih disukai dan membangkitkan syahwat 3 kali ganda berbanding dengan ciuman ke pipi, dua alis mata, antara 2 lubang hidung dan pada tengkuk wanita yang mampu
membangkitkan syahwat sebanyak 25 peratus.

8. Faraj

Pada lelaki, bentuk faraj wanita tidaklah menjadi persoalan besar. Tetapi ramai lelaki
lebih sukakan wanita yang mempunyai lubang faraj yang kecil kerana ia dianggap dapat memegang dan menyepit zakar lelaki dengan lebih utuh tatkala jimak. Walaupun begitu, seni kemutan dianggap lebih penting dari besar atau kecilnya lubang faraj, kerana ini dianggap lebih memberi kesan kenikmatan kepada lelaki.

Hubungan Asmara

Hubungan asmara boleh dilakukan dengan pelbagai cara, pada bila-bila masa dan di tempat-tempat yang berbeza. Kerana itulah ia dianggap sebagai satu jenis seni yang memerlukan ilmu pengetahuan yang cukup untuk mendapat manfaat daripadanya. Anda perlu membuka minda anda dengan menganggap seni asmara itu suatu aktiviti yang suci, mendatangkan pahala, romantis, menyeronokkan dan menguji tahap kebijaksanaan dan kreativiti anda dan pasangan untuk mendapat kepuasan bersama.

Orang yang tertutup mindanya akan sentiasa menganggap asmara itu sebagai suatu perkara yang jijik, memalukan, kotor dan hina. Mereka ini juga tidak boleh menerima teknik-teknik asmara moden yang dianggap kebaratan padahal ia tidak pun menyalahi atau melanggar hukum agama. Hubungan asmara boleh dibahagikan kepada dua, iaitu seks dalaman dan seks luaran. Seks dalaman melibatkan dayungan zakar dan pancutan air mani ke dalam faraj manakala seks luaran tidak melibatkan pemasukan zakar dan pancutan air mani ke dalam faraj. Seks luaran dilakukan apabila keadaan tidak mengizinkan isteri untuk disetubuhi suami. Misalnya ketika isteri datang haid ataupun mencapai waktu subur di mana persetubuhan akan menyebabkan kehamilan yang tidak dirancang. Apabila tiba waktu-waktu seperti ini, seks luaran adalah amat penting untuk mengeratkan lagi hubungan suami isteri.

Asmara boleh dimulakan dengan pelbagai cara:

1. Godaan dan ajakan pasangan

Cara ini memerlukan salah seorang mengajak pasangannya melakukan hubungan asmara samada suami atau isteri. Isteri juga perlu berperanan menggoda suami untuk melakukan asmara.

2. Spontan

Asmara spontan boleh dilakukan pada bila-bila masa dan di mana-mana saja yang anda berdua rasakan sesuai. Ia tidak memerlukan ajakan secara lisan dan tidak memerlukan persetujuan pasangan. Sebagai isteri, anda boleh memeluk suami anda, menanggalkan pakaiannya, membelai tubuhnya dan menciumnya ketika dia sedang menonton TV di atas sofa ruang tamu, dan suami akan tahu dengan sendirinya yang anda inginkan belaian asmara darinya. Suami juga boleh merangkul isteri yang sudah selesai memasak dan terus berasmara dengannya di dapur. Asmara spontan seelok-eloknya dilakukan pada hari cuti di mana anda berdua tidak terikat dengan apa-apa tugasan, serta tidak ada sesiapa lagi di rumah melainkan anda berdua sekiranya asmara dilakukan di ruang tamu.

3. Perancangan mengikut jadual

Anda juga boleh merancang membuat jadual asmara bersama-sama pasangan untuk menentukan hari untuk melakukan asmara serta siapa yang perlu memainkan peranan utama. Sebagai contoh, anda dijadualkan berasmara bersama pasangan 6 kali seminggu. Untuk 3 hari pertama, anda memainkan peranan paling aktif dan anda memilih posisi yang anda ingini. Untuk 3 hari berikutnya, giliran pasangan anda pula memainkan peranan paling aktif dan memilih posisi yang diingininya.

Tag : Cerita sex Tip-Tip Malam Pertama Teknik Pancutan Teknik Panjang Tip Tahan Lama Cara Bersetubuh Tahniah Zakar Besar Cara Berjimak Teknik Memikat Tip Isteri Sayang Tip Suami Sayang Cara Besar Tetek Cerita Zakar Cerita Tetek Perihal Rumahtangga wanita ketat isteri tetek besar puas sex

Wanita Ghairah

Wanita kuat seks, teknik-teknik menambah nafsu isteri, ciri-ciri isteri puas seks. Satu perkara yang perlu difahami bahawa Hormon Testosterone dalam badan yang menyebabkan nafsu lelaki atau perempuan itu kuat seks. Perkara lanjut tentang hormone testosterone di sini

Fungsi seks bagi wanita dan lelaki ditentukan oleh hormon testosterone. Dengan sedikit sahaja hormone testosterone yang diperlukan oleh perempuan dan ia sudah cukup membuatkan mereka bernafsu dalam hubungan seksual.

Terdapat juga kebenaran yang mengatakan perempuan yang mempunyai bulu roma yang lebih lebat mempunyai ghairah yang lebih tinggi berbanding perempuan lain. Ini disebabkan paras hormone testosterone mereka yang lebih tinggi sedikit berbanding dengan kadar biasa. Ini membuatkan bulu roma lebih lebat serta nafsu mereka lebih tinggi bila dibandingkan dengan perempuan lain. Tetapi, ianya biasanya sementara kerana apabila perempuan dengan paras hormone testosterone yang tinggi semakin dewasa, kadar imbangan hormone mereka bakal normal.

Tag: Cerita sex Tip-Tip Malam Pertama Teknik Pancutan Teknik Panjang Tip Tahan Lama Cara Bersetubuh Tahniah Zakar Besar Cara Berjimak Teknik Memikat Tip Isteri Sayang Tip Suami Sayang Cara Besar Tetek Cerita Zakar Cerita Tetek Perihal Rumahtangga wanita ketat isteri tetek besar puas sex

LELAKI SYOK TENGOK TETEK BESAR

Tetek atau buah dada yang besar sememangnya digemari para lelaki. Pada kebiasaannya wanita-wanita berbuah dada besar dalam saiz 36 dan ke atas dan juga saiz cup C. Bolehkah anda bayangkan sendiri apabila pakai baju ketat-ketat dan payudara terbonjol hingga menampakkan bentuknya dengan sempurna. Lagi menimbulkan ghairah apabila ternampak kesan puting tetek dicelah-celah coli.

Menghairahkan lagi apabila awek yang cun menayangkan payudaranya yang besar. Para lelaki yang melihat payudara besar mesti nak tahu cara-cara terbaik untuk meramas payudara besar ini. Payudara besar dambaan kaum lelaki. Dapatkan Disini